خبرهـــا

رویدادها و تازه‌های خبری

مدیرعامل شستان: فروسیلیسیم خمین تجربه‌ خوبی در عرضه صنایع معدنی بود

  • Title
  • Title
  • Title
  • Title
  • Title
  • Title
شرکت فروسیلیسیم خمین اولین سرمایه‌گذاری انجام شده شستان در عرصه صنعت و معدن است. فاز اول این شرکت در بهمن ماه ماه سال ۱۳۹۶ با ظرفیت سالانه ۱۲ هزار تن به بهره‌برداری رسید. فاز دوم نیز اسفند سال گذشته با ظرفیت ۱۸ هزار تن راه‌اندازی شد که ظرفیت فعلی را به ۳۰ هزار تن در سال رسانده و «فروسیل» را در جایگاه دومین تولید کننده بزرگ فروسیلیسیم کشور قرار داد.

فروسیلیسیم خمین با نماد «فروسیل» اولین شرکت مالکیتی گروه شستان بود که به بازار سرمایه عرضه شد.

داود عباسی، مدیرعامل این شرکت در ادامه بازدید از شرکت‌های عرصه صنعت و معدن این هلدینگ، روز یکشنبه ۹ مهرماه با حضور در شهرک صنعتی خمین به بازدید میدانی از شرکت فروسیلیسیم خمین پرداخت.

جمعی از معاونین و مدیران شستان نیز عباسی را همراهی نمودند.

حسن حمزه؛ مدیرعامل «فروسیل» در این بازدید اعلام کرد: طی ۶ ماهه منتهی به شهریور ۱۴۰۲ مبلغ ۳۱۷ میلیارد تومان درآمد از محل فروش محصول شناسایی شده که این میزان نسبت به عملکرد مدت زمان مشابه سال قبل ۶۶% رشد داشته است. قیمت فروش محصول در سال ۱۴۰۲ رشد چندانی نداشته و دلیل اصلی این افزایش، رشد تولید است.

وی افزود: تولید فروسیلیسیم به عنوان محصول اصلی با ۶۲ درصد رشد نسبت به سال قبل به ۶.۴۰۰ تن رسید که ۴۲ درصد از آن صادر شده و میزان صادرات نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش داشته است.

حمزه در ادامه توضیحات خود، کیفیت محصول «فروسیل» را یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این کارخانه بیان کرده و گفت: ما درپی توسعه بازار صادراتی، فروش مستقیم به کشورهای اروپایی و ورود به بازارهای غیراروپایی هستیم و برای این امر مهم درحال تشکیل تیم بازرگانی خارجی توانمند هستیم.

به گفته مدیرعامل فروسیلیسیم خمین، خرید معادن سیلیس و ذغال سنگ، نهایی‌سازی امکان‌سنجی طرح نیروگاه خودتامین و برنامه‌های مختلف بهبود خط تولید از مهم‌ترین برنامه‌های آتی این شرکت است.

مدیرعامل شستان نیز پس از گزارش مدیرعامل «فروسیل» از برنامه‌های تحولی شستان در حوزه معدن خبر داد و گفت: شستان با هدف ایجاد تحول در سبد سرمایه خود در پی ورود صحیح و سریع به زنجیره ارزش محصولات معدنی است و می خواهیم با در اختیار گرفتن معادنی که توجیه اقتصادی خوبی دارند، عرصه‌های دیگری از معدن و صنایع معدنی را با هدف سرمایه‌گذار‌های زودبازده تجربه نماییم.

وی در ادامه گفت: چون فروسیلیسیم خمین تجربه‌ی خوب شستان در عرصه صنایع معدنی است باید این کار توسط متخصصان این شرکت انجام شده و تیم‌های تخصصی مختلف نیز در ستاد شستان به پشتیبانی و هدایت‌شان خواهند پرداخت.

عباسی ضمن تشکر از زحمات تمام کارکنان «فروسیل»، آمار و عملکرد خوب این شرکت را نتیجه تلاش دلسوزانه کارکنانش دانست. وی در همین راستا گفت: رسیدگی و بهبود وضعیت معیشتی کارکنان و کارگران یکی از اولویت‌های شستان در دوره جدید مدیریتی است که نهایتا منجر به بهبود عملکرد شرکت‌ها خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان همچنین بر سرمایه‌گذاری جهت تامین مواد اولیه و انرژی با هدف رفع موانع موجود در جهت دستیابی به ظرفیت اسمی تاکید کرده و گفت: طرح‌های لازم در این خصوص پس از تصویب در هیات مدیره «فروسیل» به‌سرعت در شستان بررسی خواهد شد و درصورت تایید نهایی، همراهی لازم برای اجرای آن‌ها صورت خواهد گرفت.

در ادامه، مدیرعامل شستان و تیم همراه به بازدید از کارخانه پرداخته و از نزدیک مراحل پایانی اورهال کوره فاز اول و روند تولید کوره دوم را مشاهده کردند.