خبرهـــا

رویدادها و تازه‌های خبری

حضور شرکت فروسیلیسیم خمین در دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا

حضور شرکت سرمایه گذاری شستان و شرکت فروسیلیسیم خمین در دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا تهران ۱۴۰۲ (EURASIA EXPO 2023) ( اولین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در تهران)

نمایشگاه اوراسیا یکی از رویدادها و نمایشگاه‌های مهم بین‌المللی است که با حضور کشورهای ایران، بلاروس، ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان در بالاترین سطح تجاری و اقتصادی برگزار می‌شود. این نمایشگاه به جهت رشد همکاری ایران با کشورهای عضو اوراسیا برگزار می‌شود. اغلب شرکت‌‌های روسی در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، خودروسازی، کشتی‌سازی و تجهیزات و ماشین‌آلات در نمایشگاه اوراسیا شرکت می‌نمایند. پیشرفت در این حوزه‌ها برای روسیه بسیار حائز اهمیت است و این رویداد نیاز واردکنندگان و صادرکنندگان ایرانی را پاسخگو خواهد بود.

دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا از ۱۳ آذر به مدت ۴ روز با حضور شرکت‌های ایرانی و کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

نمایشگاه‌‌‌های تجاری فرصت‌ بسیار ارزشمندی را برای صاحبان صنایع فراهم می‌آورند تا محصولات و توانمندی‌های خود را در سطح وسیعی عرضه نموده و با فعالان حوزه‌ی کاری خود ارتباط برقرار کنند. دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی اوراسیا در تاریخ 13 آذرماه سال 1402 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آغاز بکار نموده و فعالان و صاحب‌نظران امر را در محیطی تخصصی و تجاری گرد هم می‌آورد. این نمایشگاه با استقبال گسترده‌ی فعالان داخلی و بین‌المللی و اخذ تاییدیه اتحادیه جهانی نمایشگاه‌های بین‌المللی(UFI)، در سال گذشته با حضور ۴۵۰ شرکت از ۲۲ کشور مختلف، در ۱۱٫۱۸۵ مترمربع فضای نمایشگاهی برگزار شده است. در این نمایشگاه شرکت-های صنعتی داخلی و بین‌المللی محصولات، قابلیت‌های فنی و نوآوری‌های خود را به بازدیدکنندگان عرضه می‌نمایند و از تعامل با دست‌اندرکاران صنعت و فرصت‌های موجود بهره می‌گیرند. با امید به اینکه بتوانیم در نمایشگاه امسال میزبان شما بوده فرصت‌های تجاری ارزشمندی را برای شما خلق نماییم.

در این دور از نمایشگاه شرکت‌هایی از کشور‌های روسیه، ارمنستان، قزاقستان در قالب پاویون و غرفه‌های اختصاصی هم حضور دارند. هیات‌های تجاری از کشور‌های قرقیزستان و بلاروس از این نمایشگاه بازدید کردند.

هدف نمایشگاه اوراسیا

این نمایشگاه دیپلماسی اقتصادی ایران را با اعضای این اتحادیه تقویت می‌کند و در راستای توسعه صادرات غیر نفتی ظرفیت‌های جدیدی را برای فعالان اقتصادی ایران فراهم می‌کند. این نمایشگاه با محصولات و خدمات بسیار، سطح کیفی بالا، ارائه خدمات در سطح جهانی و با شرکت‌کنندگان بین‌المللی در این رویداد تاکنون در اوج بوده است. با این کیفیت برگزاری، هر ساله به تعداد بازدیدکنندگان افزوده می‌شود. 

ایران با عضویت در اتحادیه اقتصادی اوراسیا می‌تواند با جایگزین کردن ارزهای دیگر به جای دلار در معاملات تاثیر تحریم و وابستگی به دلار را کاهش دهد که تحولی در زمینه کاهش وابستگی دو کشور به دلار تلقی می‌شود.

نمایندگان شرکت فروسیلیسیم خمین نیز در این نمایشگاه حضور داشته و جهت توسعه روابط تجاری-صنعتی با سایر فعالان این حوزه آماده همکاری می باشند.

  برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با ما تماس بگیرید.